تبلیغات
آموزش کسب و کار اینترنتی
 
آموزش کسب و کار اینترنتی
آموزش کسب و کار اینترنتی، کسب و کار اینترنتی، موفقیت کسب و کار اینترنتی، مدیریت کسب و کار اینترنتی
جستجو در گوگل



    در این وبلاگ
    در كل اینترنت
View Elham Maddah's profile on LinkedIn
گوگل پلاس
مطالب اخیر
نویسندگان
برچسبها

با وبلاگ آموزش کسب و کار اینترنتی همراه باشید. در این وبلاگ مطالبی در راستای کسب و کار اینترنتی، آموزش کسب و کار اینترنتی، موفقیت کسب و کار اینترنتی، راه های کسب درآمد اینترنتی ارائه می شود .
با آرزوی موفقیت کسب و کار اینترنتی شما همراهان وبلاگ آموزش کسب و کار اینترنتی


1451558428009_ir_farsika_socialnetworks.jpg

عضویت نیمی از ایرانی‌ها در شبکه‌های اجتماعی "کسب و کار اینترنتی" و "درآمد اینترنتی"

بر اساس آخرین نظرسنجی صورت گرفته 53 درصد از کل مردم ایران حداقل عضو یکی از شبکه‌های اجتماعی هستند که در این میان تلگرام به پرطرفداترین شبکه اجتماعی در بین مردم ایران تبدیل شده و تعداد کاربران تلگرام در ایران بیش از 20 میلیون نفر است.

مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) وابسته به جهاد دانشگاهی، بررسی روندی دیدگاه مردم نسبت به شبکه‌های اجتماعی و میزان مصرف آن را در دستور کار خود قرار داده است. بر این اساس ایسپا در آخرین نظرسنجی ملی خود که در آذرماه امسال انجام شده است به بررسی این موضوع پرداخته است.

نمونه آماری در این نظرسنجی از کل کشور شامل مراکز استان‌ها، شهرهای درجه دو و روستاها انتخاب شده‌اند. نظرسنجی مذکور به صورت نمونه‌گیری چند مرحله‌ای و با حجم نمونه 4390 نفر انجام شد. حدود 51 درصد نمونه مرد و 49 درصد زن بوده‌اند. میانگین سنی پاسخگویان 38 سال، کمترین سال 18 و بیشترین سن 80 سال بوده‌ است. نزدیک به 40 درصد پاسخگویان دارای تحصیلات دانشگاهی و مابقی دارای تحصیلات دیپلم و پایین‌تر از آن بوده‌اند.

نتایج نظرسنجی  نشان داد که در مجموع 53 درصد از کل مردم ایران حداقل عضو یکی از شبکه‌های اجتماعی هستند. 56 درصد شهروندان مراکز استان‌ها، 56 درصد شهروندان شهرهای درجه دو و 42 درصد مردم روستاها حداقل عضو یکی از شبکه‌های اجتماعی هستند.

نتایج نظرسنجی بیانگر این است که 72 درصد جوانان 18 تا 29 ساله کشور اعلام کرده‌اند حداقل عضو یکی از شبکه‌های اجتماعی هستند. این میزان برای افراد 30 تا 49 ساله برابر با 53 درصد و برای افراد بالای 50 سال برابر با 25 درصد است.

همچنین نتایج نشان می‌دهد که 55 درصد مردان و 51 درصد زنان حداقل عضو یکی از شبکه‌های اجتماعی هستند. استفاده از شبکه‌های اجتماعی در بین افراد دارای تحصیلات آکادمیک به مراتب بیشتر است؛ به این ترتیب که 75 درصد افرادی که دارای تحصیلات دانشگاهی هستند عضو حداقل یکی از شبکه‌های اجتماعی هستند در حالیکه این میزان برای افراد دارای تحصیلات دیپلم و پایین‌تر برابر با 39 درصد است.


نتایج تفکیکی نظرسنجی برای شهر تهران نشان می‌دهد 60 درصد شهروندان شهر تهران اعلام کرده‌اند حداقل عضو یکی از شبکه‌های اجتماعی هستند. نزدیک به 82 درصد جوانان 18 تا 29 ساله شهر تهران حداقل عضو یکی از شبکه‌های اجتماعی هستند. این میزان برای افراد 30 تا 49 ساله تهرانی برابر با 65 درصد و برای افراد بالای 50 سال تهرانی برابر با 33 درصد است.

نتایج نظرسنجی نشان می‌دهد، شبکه اجتماعی تلگرام به پرطرفداترین شبکه اجتماعی در بین مردم ایران تبدیل شده است؛ به این ترتیب که 37.5 درصد مردم بالای 18 سال کشور اعلام کرده‌اند عضو تلگرام هستند. اگر جمعیت افراد 18 سال به بالای کشور را طبق سرشماری سال 1390 برابر با حدود 54 میلیون نفر در نظر بگیریم می‌توان گفت حدود 20 میلیون نفر از شهروندان ایرانی که بالای 18 سال سن دارند عضو تلگرام هستند.

براین اساس می‌توان گفت تعداد کاربران تلگرام در ایران بیش از 20 میلیون نفر است؛ چرا که سن استفاده از شبکه‌های اجتماعی در ایران قطعا زیر 18 سال است. همچنین از بین کسانی که حداقل عضو یکی از شبکه‌های اجتماعی هستند 71 درصدشان عضو تلگرام هستند.

در این نظرسنجی 48 درصد مردم شهر تهران گفته‌اند عضو تلگرام هستند که در این بین 65 درصد جوانان 18 تا 29 ساله تهرانی اعلام کرده‌اند عضو شبکه اجتماعی تلگرام هستند. نکته قابل توجه این است که بر اساس نتایج نظرسنجی ایسپا در فروردین امسال (1394) حدود 25 درصد مردم تهران گفته بودند عضو تلگرام هستند که مقایسه نتایج دو نظرسنجی نشان می‌دهد در فاصله حدود 8 ماه کاربران تلگرام در شهر تهران به حدود دو برابر افزایش پیدا کرده‌اند.

پس از تلگرام، شبکه اجتماعی واتس‌آپ در رده دوم استفاده مردم ایران قرار دارد؛ به گونه‌ای که 26 درصد مردم بالای 18 سال کشور عضو واتس آپ هستند. اینستاگرام با 16.6 درصد، لاین با 16.5 درصد، وایبر با 12.7 درصد، فیسبوک با 10.6 درصد، تانگو با 4.7 درصد، گوگل پلاس با 2.8 درصد، توییتر با 2.3 درصد و ویچت با 1.8 درصد در رده بعدی قرار گرفته‌اند.

از نکات جالب توجه نظرسنجی این است که در نظرسنجی اخیر فقط 13 درصد مردم تهران گفته‌اند عضو وایبر هستند در حالی که نظرسنجی ایسپا در مرداد پارسال نشان داد 27.6 درصد مردم تهران عضو وایبر بوده‌اند. همچنین طبق نتایج نظرسنجی ایسپا در فروردین 94 حدود 42 درصد مردم شهر تهران عضو وایبر بوده‌اند.

در ادامه نظرسنجی سوالی از پاسخگویان مبنی بر محتوای گروه‌هایی که عضو هستند پرسیده شده است که در این سوال پاسخگویان می‌توانستند سه گزینه انتخاب نمایند. بر این اساس 67 درصد پاسخگویان اعلام کرده‌اند در گروه‌هایی که عضو هستند مطالب طنز و جوک رد و بدل می‌شود. 46 درصد پاسخگویان اعلام کرده‌اند در این گروه‌ها مطالب علمی رد و بدل می‌شود. حدود 38 درصد پاسخگویان گفته‌اند اخبار و تحلیل‌های سیاسی رد و بدل می‌شود. 26 درصد اخبار خانوادگی، 16 درصد مطالب ورزشی، 15 درصد آشپزی، 14 درصد مطالب مذهبی و هفت درصد مسائل جنسی را جزو گزینه‌های خود انتخاب کرده‌اند (با توجه به اینکه در این سوال پاسخگویان می‌توانستند چند گزینه انتخاب نمایند جمع گزینه‌ها بیشتر از 100 می‌شود).

در ادامه نظرسنجی سوالی نیز در خصوص نگرش کلی مردم به شبکه‌های اجتماعی پرسیده شده است که در مجموع 38 درصد پاسخگویان از کل کشور این شبکه‌ها را ابزار خوبی اعلام کرده‌اند و 23 درصد نیز آن را ابزار بدی دانسته‌اند. 31 درصد نیز نظر بینابین داشته و آن را نه خوب و نه بد دانسته‌اند.

از بین کسانی که حداقل عضو یکی از شبکه‌های اجتماعی هستند حدود 55 درصدشان گفته‌اند این شبکه‌ها ابزار خوبی هستند و 9 درصد نیز آن را بد ارزیابی کرده‌اند و 33 درصد نیز آن را نه خوب و نه بد دانسته‌اند.

عضویت نیمی از ایرانی‌ها در شبکه‌های اجتماعی
روند عضویت مردم ایران در شبکه‌های اجتماعی
  منبع: ایسنا
با وبلاگ آموزش کسب و کار اینترنتی همراه باشید. در این وبلاگ مطالبی در راستای کسب و کار اینترنتی، آموزش کسب و کار اینترنتی، موفقیت کسب و کار اینترنتی، راه های کسب درآمد اینترنتی ارائه می شود .
با آرزوی موفقیت کسب و کار اینترنتی شما همراهان وبلاگ آموزش کسب و کار اینترنتی





نوع مطلب : آموزش کسب و کار اینترنتی Internet Business Trading، کسب و کار اینترنتی Internet Business، درآمد اینترنتی Internet Income، کسب درآمد اینترنتی Make Money Online، شبکه های اجتماعی Social Networks، 
برچسب ها : شبکه های اجتماعی، کسب و کار اینترنتی، آموزش کسب و کار اینترنتی، درآمد اینترنتی، کسب درآمد اینترنتی،
لینک های مرتبط : شبکه های اجتماعی،

اشتراک گذاری مطلب :


 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


درباره وبلاگ


در این وبلاگ مطالبی در زمینه آموزش کسب و کار اینترنتی internet business training، کسب و کار اینترنتی internet business، موفقیت کسب و کار اینترنتی، شبکه های اجتماعی social networking، بهینه سازی سایت و سئو SEO ارائه می شود.

new-e-commerce.mihanblog.com

مدیر وبلاگ : الهام مداح
لینک دوستان
نفیس فایل
    خرید پروژه، مقاله و پایان نامه
رتبه الکسا
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
 
 
 
Search Engine Submission - AddMe